Friday, December 21, 2012

I am Sorry

Hari ni Rheia terkejut sebab 'Dia' yang dah lama tak contact dengan Rheia tiba2 mesej kat fb. 

Dia..
Gadis yang melihat pasti tertawan. Seorang yang kacak, kacukan melayu-chinese, pintar, kaya dan selalu speaking sebab dia study TESL.. Pertama kali Rheia nampak Dia ialah masa semester pertama masuk kampu. Masa tu Rheia dengan kawan2 on the way pergi kuliah, terserempak dengan Dia. Dalam hati timbul tanda tanya"budak ni cina ke orang putih?" Sejak hari tu, Rheia dalam diam suka Dia, tapi Rheia tak berani nak cakap dengan sesiapapun hal ni sebab kawan2 Rheia suka cakap lelaki yang 'good-looking' ni tak setia, playboy... apa lagi Rheia pun sokonglah (jangan tiru aksi ini-berprasangka buruk buat hidup tak tenteram)..
kawan2 Rheia juga suka gelarkan dia 'Ashraf Sinclair' (padahal tak sama pun muka diorang).. Konklusinya, waktu itu Rheia anggap lelaki yang hot gitu takkan pernah jatuh cinta kat Rheia dan Rheia memang tak percaya lelaki yang ada rupa.. 

Tapi, suatu hari tu Rheia pergi main Basketball dengan kawan Rheia, kebetulan dia pun ada sekali. Dari hari tu, dia cuba approach Rheia kat fb. Then, disebabkan Rheia selalu diganggu dengan orang2 di fb, Rheia pun delete fb Rheia tu. Sejak hari tu, Rheia ingat dia dah lupa pasal Rheia.

Semester seterusnya, Rheia buka fb baru. Masa minggu sukan, kami dapat rumah sukan yang sama dan Rheia pula jadi pelari pecut untuk rumah sukan kami. Lepas saja minggu sukan habis, Dia add Rheia kat fb dan mesej Rheia. Dia kata dia suka kat Rheia. What??
/shock
Macam lagu 'cinta muka buku' pula kan..
Pendek cerita lagi, Dia sanggup hantar rombongan meminang ke rumah Rheia di Sabah. Huh... Sedangkan Dia orang Kelantan. Rheia sebenarnya nak terima tapi disebabkan ex Dia contact Rheia dan cakap sesuatu yang tak baik tentang Dia, Rheia jadi was2. Rheia akhirnya dengan berat hati ambil keputusan untuk putuskan hubungan dengan Dia.
/no
Sehingga sekarang Dia masih ingatkan Rheia, tapi dah terlambat, Rheia dah terima risikan daripada orang lain. Walaupun tak ada rupa macam Dia, tapi Rheia percayakan tunang Rheia tu.. Kepada Dia, Rheia tahu awak seoarng yang baik, maafkan Rheia sebab terlalu percayakan kata2 orang lain sehingga menjejaskan hubungan kita. I wish you the best..


Panjang pula Rheia mencarut petang ni... Tu sajalah untuk petang ni, kepada budak2 yang dah dapat result PMR hari rabu lepas, tahniah akak ucapkan.. Kepada yang kurang berjaya, jangan risaulah, ini baru permulaan.. yang penting korang dah usaha. Rheia juga nak ucap tahniah kat adik Rheia sebab dapat result cemerlang.. Okay, Sayonara!

*habis idea dah*

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...